amiga-news ENGLISH VERSION
.
Links| Forum| Kommentare| News melden
.
Chat| Umfragen| Newsticker| Archiv
.


.
 Je Seite 
Nur Titel anzeigen
Kategorie
.


Archiv 04/1999


27.Apr.1999
AN-Forum Pascal Christoph


Computer-Reseller-News
Computer-Reseller-News. (ps)

[Meldung: 27. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
27.Apr.1999
Czech Amiga News


BasilikII Version 0.5
Im Readme können Sie die Details zu dem freien, portierbaren MAC II Emulator lesen. (ps)

[Meldung: 27. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
27.Apr.1999
Andreas Neumann per eMail


AmigaGadget #40 steht zum Download bereit
Inhaltliche Höehepunkte sind u.a. Interviews mit Klaus "Picasso IV" Burkert und Stephen Jones (Siamese Systems), ein ausführlicher Grundlagenteil zur Internet-Nutzung mit dem Amiga einschließlich einer detaillierten Erklärung des Universal Message Systems (UMS), ein Bericht von der CeBIT '99 und die 20. "Mumpitz"-Ecke. Und natürlich gibt's auch den angekündigten News-Artikel zum Thema "Siedler II". Download: gadget40.lha
Die Online-HTML-Version wird noch ein paar Tage auf dauern. (ps)

[Meldung: 27. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
26.Apr.1999
ANN


Kalamazzoo Gazette berichtet über Amiga
Dieser Artikel erschien auf der Hauptseite in der "Business Section" von Kalamazoo Gazette. (ps)

[Meldung: 26. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
26.Apr.1999
Heise Newsticker


Ortsgespräche vermutlich bald gratis
Telefonkunden werden für Ortsgespräche bald nichts mehr bezahlen müssen. Davon geht die Mehrheit der lokalen Telefongesellschaften in Deutschland aus. Ein Jahr nach Marktöffnung hat die Münchner Unternehmensberatung Mc Loughlin Associates die deutschen City-Carrier nach ihrer Einschätzung des Marktes befragt. Demnach rechnen mehr als 60 Prozent der lokalen Telefongesellschaften mit der Einführung kostenloser Ortsgespräche in Deutschland. 35 Prozent unter ihnen gehen sogar davon aus, daß es Gratistelefonate schon binnen eines Jahres geben wird. Damit deutet sich endlich die lang erwartete Wende im Ortsbereich an, nachdem die Telekom lange vor der Liberalisierung eine bis zu 150prozentige Preiserhöhung im Ortsbereich verfügt hatte. Kompletter Artikel Link oben. (ps)

[Meldung: 26. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
26.Apr.1999
CyberGraphX


Neue Links auf der CGXMode Seite
Neue Links auf der CGXMode Seite. (ps)

[Meldung: 26. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
26.Apr.1999
AUGS


Berichte vom 14. AUGS-Meeting Zofingen 1999
Berichte vom 14. AUGS-Meeting Zofingen 1999 von AUGS-Meeting '99 Bericht von Claude Müller und Mike Rogger

Claude und Mike liefern ausführliche Berichte aus "erster Hand" zum AUGS-Meeting. Claude dokumentiert mit per Klick vergrößerbaren Bildern den kompletten Ablauf des Meetings. (ps)

[Meldung: 26. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
26.Apr.1999
AmiSITE


WarpHexen 1.4 verfügbar
Diese Version läuft stabiler und unterstützt Sound. (ps)

[Meldung: 26. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
26.Apr.1999
AmigaAMP


AmigaAMP 2.5 Service Paket 2 verfügbar
Die Original 2.5 Veröffentlichung enthielt leider einen Fehler (AHI lockups). Download: AmigaAMP25sp2.lha. (ps)

[Meldung: 26. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
26.Apr.1999
Stefan Sommerfeld per eMail


Neue Scalos Version 1.2a
Neue Scalos Version 1.2a mit einigen Bugfixes, Download: Scalos12a.lha (ps)

[Meldung: 26. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
26.Apr.1999
AN-Forum [Oxygenic]


Scala MM - Forum
Unter www.nightshift.de, Klick auf den Button "Produkte" und dann im rechten Frame nach unten scrollen, findet sich ein spezielles Forum Scala MM - interessant für alle, die Tips und Tricks für diese Software haben oder benötigen! (ps)

[Meldung: 26. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
26.Apr.1999
Amiga.org


Trogladite News
Trogladite Software hat nun einen eigenen IRC-Kanal bei Afternet und ist unter #trogsoft erreichbar. World Of Amiga Diskmag ist nun auch online lesbar. Radder 1.0, UnInstaller V1.5 und das lange erwartete UCM V1.0 sind nun unter http://www.trogsoft.freeserve.co.uk/product/ verfügbar. (ps)

[Meldung: 26. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
26.Apr.1999
NordicGlobal


NordicGlobal
Miami Deluxe BETA Version 0.9h veröffentlicht. Download: MiamiDx09h-1.lha (reg. Version, 020/MUI). (ps)

[Meldung: 26. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
26.Apr.1999
Aminet [New Uploads]


Aminet Uploads vom 26.04.1999
soundamirx.lha       comm/irc     2K+Sound AmIRX Script For AmIRC/WildIRC
iris.lha             comm/mail  283K+Email client (SMTP/POP3) V1.9
IrisUpdate.lha       comm/mail   46K+Update Iris V1.8 to V1.9
YAM2P7_PL.lha        comm/mail   45K+YAM2P7 - PL version by Spider
YAMsp.lha            comm/mail   95K+YAM Spanish Documentation v2.0 7.2
AGM33c_full.lha      comm/misc  492K+FULL VERSION of full-blown German Teleko
FTS10_full.lha       comm/misc  124K+Remote control program for the AMIGA
SafeEdit.lha         comm/thor    3K+Prevents posting unedited messages with 
BoingTransf.lha      comm/www   129K+24bit/256 colors BoingBall Ibrowse-trans
SP9.lha              demo/mag   1.7M+Seenpoint #9 by Scoopex [March/99]
StatsFuncs.lha       dev/basic   41K+Big update, much easier to find stuff.
GAPLib.lha           dev/c      232K+Comprehensive Genetic Algorithm Programm
AIOV23.lha           docs/mags  225K+Amiga Information Online, Issue 23 (Apri
Mags_txt_index.lha   docs/mags   25K+TEXT indices of magazine articles
amigotchyfull.lha    game/misc  453K+Free full version of the first *REAL* vi
Demolicious.lha      game/misc   53K+Quake demo editor
fu_psv_main-1.lha    game/misc   12M+Football management game (full version)
xtru.lha             game/patch  88K+Track installer and manager for XTreme R
Mpeg2anim13.lha      gfx/conv   606K+Converts MPEG animations into ANIM files
Mpeg2Anim13.lha      gfx/conv   606K+Converts MPEG animations into ANIM files
VE-Extras.lha        gfx/edit   125K+Visual Eng. - External files v1.66
Show.lha             gfx/show   696K+Cybergfx only picture viewer (040+PPC) V
c1581.lha            misc/emu    49K+A c1581 filesystem for Amiga (3.5") driv
C64Gfx.lha           misc/emu   327K+C64 graphics format conversion package
uae-app_015.lha      misc/emu    39K+UAE-ADF Mount+Unmount Workbench-Interfac
Sadley.lha           mods/melod 270K+Spoochy's 19th OctaMed mod.
Fantasy_Lacy.lha     mods/misc  244K+Spoochy's 18th OctaMed mod.
mvp_0038.lha         mods/mvp   2.4M+MoPlayaz - intelligent logicaleness EP
WF7_MVS-Block1.mpg   pix/anim   506K+Wildfire 7 - MVS Example - Block
WF7_MVS-Block2.mpg   pix/anim   506K+Wildfire 7 - MVS Example - Shadow Block
DMS2HD1_5.lha        util/arc    47K+Unpacks DMS archives to HD v1.5
AHelp1_2.lha         util/cdity  80K+The ultimate HELP: manager v1.2
FileExtract.lha      util/cli     8K+Extract part of a file into a new file
Ordering_v1.17.lha   util/dir   320K+Powerful directory utility for OS 2.04
AtLast.lha           util/misc    7K+At last! Reboot from WB's Quit menu!
LC2.lha              util/misc  151K+Aussie Lotto checker/database.
ResetRun.lha         util/misc    3K+Resets your computer and runs a given pr
FWCalendar.lha       util/rexx   58K+THE calendar creator for FW & Pagestream
RememberTime.lha     util/time    2K+Util for Amigas without battery clock
Starter.lha          util/wb     25K+Run programs from a file requester!
(ps)

[Meldung: 26. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
26.Apr.1999
C.S. Bridge Deady per eMail


KOSH summary Nr. 17
KOSH [Kommunity Orientated Software Hardware]

Weekly Summary

Week Commencing: 17th April 1999

Number: 017

Mailing List: kosh-general

In the mailing list this week, the following items were discussed. Please do
not email the scribe regarding any of these topics, it is not his job to answer
these questions but merely to report  the topics of conversation. If you have
any queries about this summary, please email ben@kosh.net, stating the Summary
Number, and Mailing List Name, and he will try to answer your queries.

a)

Subject: Eye tracking cameras

Summary of debate: It would be forward thinking of KOSH to support eye tracking
                   cameras natively, rather than as an added kludge to certain
                   existing systems.

                   See: http://www.visioncs.com/ re: a commercial gaze tracker.

                   It was suggested that on screen a mouse pointer could still
                   be required so that you would know where you are looking at.
                   However, such a system may not work as if the cursor isn't
                   always exactly where you're looking, you'd start to follow
                   it with your eyes and create a runaway feedback loop.

                   Bite-on switches or ear muscle tension systems were offered
                   as an alternative to blinking to select icons on a screen,
                   as the eyes must blink naturally and this could cause
                   confusion.

                   It was stated that brainwave reading is progressing fast, a
                   "click" can already be read. This yet again shows that there
                   are many alternative ways to controlling input to a
                   computer.

                   Could the Artificial Muscle Research Institute help with the
                   realization of haptic display gloves? The idea suggested was
                   for a shoulder length glove that allowed the user to feel
                   virtual holographic objects, push them around, sculpt
                   computer graphics like clay and have a virtual keyboard.
                   See the AMRIs URL at: http://www.unm.edu/~amri/index.html

                   (Scribe's note: I've decided to take the liberty of
                   mentioning directly here for people who may only read the
                   summaries and not the whole General ML that all of the above
                   does not mean the end of the computer mouse - if you want to
                   use one with KOSH it will of course be perfectly possible to
                   do so).


b)

Subject: KOSH design standards

Summary of debate: It was stated and restated that design standards for KOSH
                   are to be open - viewable and usable by all.

                   It was asked what common standards are people going to have
                   to adhere to in designing items for KOSH?

                   Joel Newkirk resuggested a "Standards Working Group".

                   Suggested standards to determine initially were
                   communications, media and hardware. For these APIs will be
                   needed.

                   A generic image class could be developed and then formats
                   like GIF, PNG, BMP, IFF/ILBM etc fall out as subclasses -
                   perhaps with restrictions which may need thinking about.

                   Suggested five basic types of standards (Sound, Image,
                   Movie, Text, Settings) could possibly make up most normal
                   formats needed. Further, could we make a quick
                   design/requirement of these five?

                   It was commented that would these types hold up in current
                   usage? For example, the whole of a magazine could be one
                   file - including bitmaps, structured images, fonts, masks,
                   text layout etc. The large structure is on top of the
                   individual elements, but all the parts are functionally
                   linked and not just separate items.

                   The method of transmitting the instructions for creating
                   data needs to be considered. The example given was that of a
                   MIDI file which requires an interpreter with local knowledge
                   as opposed to a a WAV which contains the data itself.

                   Suitable low level objects might be n-dimensional arrays of
                   integers. At the next level up, these might be labelled as
                   representing sound samples, stock market trends, bitmaps or
                   GUI windows etc.


c)

Subject KOSH Hybrids

Summary of debate: Perhaps it could be possible to combine object types to
                   make hybrids, eg: image + sound = movie.

                   An image can be flat 2D, a 3D array or X by Y by RGB; a
                   multilayered Photoshop/ArtEffect projects or many other
                   occurrences. A database is equally complex - with this is
                   mind the "hybrid" is the norm.

                   Would the IFF list of forms be of any help for the hybrids?

                   It was then stated by the original proposer of hybrids that
                   perhaps it would be better to make (for example) a Movie
                   basic class and then let it use the Sound and Image basic
                   classes.


d)

Subject: Small tools for KOSH and cross application compatibility

Summary of debate: Suggested that Unix like commands like WC should be
                   implemented in KOSH. Further by nature of the fact that KOSH
                   uses objects and not files, the wordprocessed object would
                   listen to wordprocessor methods when the wordprocessor loads
                   it. If it was made a subclass of "ASCII file" (or Unicode or
                   UTF-8 etc) you could  process the ASCII representation
                   (or Unicode or UTF-8) in a KOSH version of "WC" or "Emacs".


e)

Subject: KOSH compatibility with the wider world

Summary of debate: There will definitely be some sort of "customs agent" for
                   this. This may well be complicated or perhaps there would be
                   several of them.

                   This would build an appropriate file object for any items
                   downloaded or loaded from hard media (floppy, CD etc). An
                   API as part of this would be a standardized place for things
                   like virus checkers to be added.

                   A browser could even be very simple. It needs a simple
                   display engine and the ability to interpret the web and
                   translate it into objects. These objects (those five
                   mentioned above and the specialised subclasses) then display
                   themselves. This would make "plug-ins" redundant as once a
                   class for that type of media was on a system it could
                   display or use it.

                   The Emulator Object could be a part of the chain of
                   subclasses from the base classes. This could save a lot of
                   special cases which would promote simplicity.

                   Suggested that the emulation could be split into common
                   parts and into the instruction sets of the processors in
                   question. To do this the emulation of, for example movie
                   formats, could be put into the movies chain of subclassing.
                   The emulation should be last in the chain and should scan
                   the different plug-ins (or equivalent) available and use
                   them.

f)

Subject: Designing KOSH APIs

Summary of debate: It was mentioned that APIs will be needed for a number of
                   things described above. KOSHans could work on these now as
                   it is not necessary to know the final binary form of an
                   object in order to work out the methods and data structures
                   that can optimally manage such a thing.

                   The design of a serial port was mentioned. See:
                   http://www.sei.cmu.edu, search for "product line
                   architecture" which goes into the question of what you can
                   have in common between designs (eg: sending and receiving
                   data) and what you need to vary for each special occasion
                   (eg: you can't do the same thing to the serial port as you
                   can to your USB port).

                   Suggested we establish some clearinghouse for API
                   recommendations - perhaps a working group could oversee
                   that.


g)

Subject: KOSH Object Manager

Summary of debate: Dave Haynie has said that he hope to get a paper on this
                   done by June or July. After this a prototypical
                   demonstration Object Manager can be hacked together.

                   Then we want the floodgates loosed and all of the pieces of
                   the OS to be developed.


h)

Subject: KOSH Driver factory

Summary of debate: It was proposed that a "driver factory" that could enable
                   its users to choose the appropriate "standard" class to work
                   from, and make various associations and connections quickly
                   and simply, and then write any necessary code to support
                   additions or modifications.

                   This would make developing for KOSH easier and thus hardware
                   developers would be more likely to develop for the system.
                   The "driver factory" could be part of a developer support
                   package or program.


i)

Subject: Furthering KOSH

Summary of debate: Fleecy Moss has suggested that we need to move to a more
                   concentrated stage in KOSH where we can proceed without
                   distraction. To this end he has suggested two things:

                   1) A formal documentation and version control system so we
                   can all work together in a remote environment,

                   2) KOSH will start as a formal specification of its
                   individual parts and its environment. Once the
                   specifications are out, anyone with a mind can produce the
                   individual pieces themselves. What is required is a formal
                   specification language to define the interfaces.

                   Fleecy further detailed other things that are required:

                   a) One of the things to be identified is the Basic Sea
                   Services Set, the minimal services provided by the cybersea
                   that are required for the sea to exist.

                   b) The services pages also contains a lot of other services.
                   A write up for each of them listing what we would like them
                   to do would be a first stage to moving forwards.

                   c) BOSS - Basic OS Services - this entity is the gateway
                   between the logical sea and the physical matrix beneath.
                   someone to have a go at defining the Basic OS Services
                   required by the sea.

                   d) A development strategy - perhaps this should be phased,
                   with the early phases seeing us implement KOSH as an
                   application.
                   The BOSS can be a thin server, mapping KOSH to an underlying
                   kernal, which is suggested as being POSIX compliant, running
                   on an x86 - this enables us to use Linux and all of its
                   tools and x86s, which are the dominant computer, and the one
                   most ppl have access to at this time.
                   Whilst KOSH is supposed to be hardware independent, the
                   implementation of a neutral distribution format will have to
                   wait until a later phase.
                   Suggested that were possible KOSH should be defined and
                   implemented using XML. We need more information and a
                   coherent plan, positives and negatives.

                   e) We can do KOSH correctly, in which it is logically
                   correct with full integrity, or we can tie it to hardware
                   considerations, for speed. Fleecy states that speed will
                   always increase, and he would rather get it right at the
                   beginning for the sake of speed rather than to hack and path
                   later on because we went for speed. Elegance through
                   simplicity, but elegance requires coherence and not
                   compromise.


j)

Subject: Questions on the future of KOSH

Summary of debate: The following important questions were raised:
                   How is the KOSH website coming along?
                   How is KOSH as a whole coming along?
                   To this end, which papers are written, how far have they
                   come, can they be reviewed?
                   Where can those who are doing nothing but writing to the
                   mailing lists help?


k)

Subject: Documentation and version control system

Summary of debate: Gabriel J. Hauber has volunteered to look at what has been
                   done so far in building the above and try to get it
                   completed in a reasonable time.


l)

Subject: Anyone know where Rudi is?

Summary of debate: If anyone has current contact details for Rudi please could
                   they post them to the General Mailing List.


m)

Subject: F-CPU

Summary of debate: An interesting project called F-CPU can be seen at:
                   http://f-cpu.tux.org/original/


n)

Subject: Query on the survey content

Summary of debate: The Surveying Working Group is unsure whether to ask people
                   whether alien file format support is desired or not. The
                   problem with asking is that (from a survey of the Surveying
                   WG it would seem!) half the people think it would worry
                   people that we looked like we weren't sure about it, while
                   the other half think it would reassure people that we were
                   thinking of it.

                   The Surveying WG does not want to just declare "we are
                   supporting alien file formats" as this should be left to a
                   survey. Therein lies the problem.
(ps)

[Meldung: 26. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
26.Apr.1999
Andreas Kleinert


Neue akDatatypes vom V44.35 vom 24.04.1999
akPNG-dt.lha und akTIFF-dt.lha sowie akJFIF-dt.lha (ps)

[Meldung: 26. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
26.Apr.1999
Amiga Uni


Screens IRC-Konferenz am 02.05.99
Auf ArcNET Kanal #amigaUni werden Lennart Friden und Christian Nylen Rede und Antwort stehen. Die Konferenz wird am 02.05.99 um 21.00 h (20.00 h britische Zeit) stattfinden. Eine Liste der Server von ArcNET können Sie unter http://arcnet.vapor.com finden. (ps)

[Meldung: 26. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
26.Apr.1999
Free Jack per eMail


Bastelt Transmeta am Software-Chip?
Die Firma von Linus Torvalds ist geheimnisumwittert / Revolutionärer Chip soll in Amigas eingesetzt werden. Ganzer Artikel Link oben. (ps)

[Meldung: 26. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
26.Apr.1999
Denis Bucher per eMail


AmigaRA - Petition - Website wird ein Jahr alt
Die AmigaRA Website, die die Petition zur Portierung des RealPlayers auf den Amiga startete, ist ein Jahr alt geworden. Herzlichen Glückwunsch! Weitere Einzelheiten siehe offizielle Mitteilung:

Press release 25 April 1999

AmigaRA, the web site that hosts a petition to port RealPlayer
for the Amiga, is today one year old !

Happy birthday, but its time to do some historic :

 * Real replied one year ago they had already too much problems
   with the G2 player (unsolved problems yet, as the Linux G2
   version isn't out even by now)

 * AmigaRA didn't go into real work or heavy contacts with Real
   now for two reasons :
   a) We have to wait that Real releases all G2 version to start
   asking them about porting it to the Amiga
   b) We'll have to see first with Amiga Inc, they could maybe
   help us on that matter

 * The total of promised money is...           US$  31'904  !!!


Future :

In the next months, new mailing-lists will be started, one for
developers, and another one for users...


For more information, please contact dbucher@amiganews.com
(ps)

[Meldung: 26. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
26.Apr.1999
RealAudio


RAPlay Update Version 1.3
Neben einigen Bugfixes gibt es eine neue Version des StreamA.rx, Download: RA2upd.lha (ps)

[Meldung: 26. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
26.Apr.1999
Rainer Benda per eMail


Artikel in Computerwoche 16/99: "Amiga taucht wieder auf"
Rainer Benda von Computer & Zubehör hat mir den folgenden Artikel geschickt:

Hi Petra....

> Aus der Computerwoche 16/99 (23.4.99)
>
> Produktpalette reicht vom Handheld-PC
> bis zum Arbeitsplatzrechner
>
>         Amiga taucht wieder auf
>
>         MÜNCHEN (CW) - Amiga plant
>         nach jahrelanger Versenkung sein
>         Auftauchen. Nachdem sich im von
>         Krisen erschütterten Unternehmen
>         mit neuer Strategie im PC-Markt
>         in den letzten Jahren öfter die Be-
>         sitzverhältnisse änderten, scheint
>         sich jetzt wieder eine abgesicherte
>         Geschäftsstruktur zu entwickeln.
>         1995 wurde Amiga nach der
>         Pleite seines damaligen Eigentü-
>         mers Commodore an Escom wei-
>         terveräußert. Und nachdem 1996
>         auch Escom Konkurs anmelden
>         mußte, übernahm 1997 Gateway
>         den Computerpionier.
>         Zunächst soll unter dem neuen
>         Chef Jim Collas, zuvor Senior
>         Vice-President bei Gateway, ein
>         Entwicklungsprogramm gestartet
>         werden. Erster Schritt: In San
>         Jose wird eine eigene Software-
>         Entwicklungsabteilung eingerich-
>         tet. Neues Hauptquartier von
>         Amiga soll San Diego werden.
>         Die geplante Produktpalette wird
>         laut Amiga vom Handheld-PC bis
>         zum Arbeitsplatzrechner reichen.
>         Erste Geräte sollen noch 1999 auf
>         den Markt kommen. Wie diese ge-
>         nau aussehen und mit welchen
>         Partnern Amiga zusammenarbei-
>         tet, wird Mitte des Jahres be-
>         kanntgegeben. Geplant ist ein
>         Entwicklersystem, das zusammen
>         mit der entsprechenden Software
>         verkauft werden soll.

--
Rainer Benda, Computer & Zubehoer, Duesseldorfer Str. 15 - 65428
Ruesselsheim
    "http://home.t-online.de/home/r.benda/" **
mailto:R.Benda@t-online.de
              *** Telefon: 06142-929961 --- Fax: 06142-929963 ***
            Abholungen/Installationen nach vorheriger Absprache !!!

BLACK-ZONE BBS: 06142-926075 (2 x ISDN + ANALOG) - A3000T/040-40,
Ambos V2.xx
(ps)

[Meldung: 26. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
26.Apr.1999
Andreas Wendorf per eMail


wARPgATe Website ist umgezogen
Und hier auch gleich noch eine News von der wARPgATe Seite: Shogo wird auf den Amiga portiert. Hyperion hat heute bekannt gegeben, daß Shogo durch Digital Images auf Amiga portiert wird. Shogo wird unter PPC mit WarpOS laufen. Einzelheiten unter wARPgATE News.

Nachtrag 28.04.1999:
Hans-Jörg Frieden schreibt per eMail:
Ich war gerade auf deiner News-Page und habe den Hinweis auf unseren Shogo-Port gesehen. Du schreibst, daß der Port von Digital Images durchgeführt wird. Dies stimmt so nicht ganz.
     Der Port wird von uns, also Hyperion, selbst durchgeführt. Digital Images waren beim Einfädeln des Deals dabei, haben aber mit dem Port an sich nichts zu tun.

Danke für die Info Hans-Jörg, das hatte ich in der Tat falsch verstanden. (ps)

[Meldung: 26. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
25.Apr.1999
Amiga Radio News


Neue Amiga Radio News
Neue Amiga Radio News. (ps)

[Meldung: 25. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
25.Apr.1999
The Candy Factory Central


Candy Factory goes WarpUp?
Auf der Website von 'The Candy Factory Central' ist unter News zu lesen, daß Milan über die Möglichkeit nachdenkt, eine WarpUp-Version von Candy Factory zu machen. Außerdem wird bekannt gegeben, daß er dabei ist, eine neue GUI zu machen, die die Bedienung noch logischer machen soll. (ps)

[Meldung: 25. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
25.Apr.1999
Amiga.org


Latest Amiga News
Welche Laufwerke werden wird der AmigaNG unterstützen? Wird OS5 eine RamDisk haben? Diese und ähnliche Fragen werden in diesem Report von Wayne Martin beantwortet. Das original Logfile beinhaltet noch weitere Einzelheiten. (ps)

[Meldung: 25. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
25.Apr.1999
Oliver Blumert per eMail


GlobalTrash V1.4 - beta 2
GlobalTrash, der laufwerksübergreifende Mülleimer für AmigaOS®.
Neu in Version 1.4 - beta 2 vom 22.04.99 ist: Das auszuführende Kommando bei Anwahl des 'Anzeigen'-Gadgets ist definierbar und einzelne Datenträger sind abschaltbar. Außerdem wurde ein Fehler im ListView behoben sowie einige Optimierungen durchgeführt. (ps)

[Meldung: 25. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
25.Apr.1999
VMC


Was tut sich bei HyperCOM und VMC-ISDN?
Nach einem bösen Plattencrash und mehreren Wochen mühseliger Kleinarbeit, konnten zumindest die aktuellen HyperCOM, und ein großer Teil der VMC-ISDN Treiber gerettet werden. Für die HyperCOM Karten wird es in den nächsten Tagen ein neues Update geben. Bei der VMC-ISDN Software werden derzeit einige der fehlenden Teile komplett neu geschrieben und noch sehr ausgiebigen Tests unterzogen. Dies bedeutet, daß es noch gut ein paar Wochen dauern kann, bis eine neue Version ausgeliefert wird, und auch solange keine Registration der bisher angebotenen VMC-ISDN Software durchgeführt werden kann.
     Alle Kunden die VMC-ISDN schon bestellt haben, sind also nicht vergessen, oder ignoriert, oder abgelehnt worden, sondern müssen sich nur noch ein wenig länger Gedulden, bis wir wieder ausliefern können. Weitere Infos, auch zum neuen Support-Forum, welches in den nächsten Tagen online gehen wird, finden Sie unter obigen Link. (ps)

[Meldung: 25. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
25.Apr.1999
Thomas Graf per eMail


Ausführlicher AUGS Meeting Bericht von AmigaNation
Nach dem Vorabbericht vom 18.04.99 gibt es nun bei AmigaNation einen ausführlichen Bericht mit Photos und einigen Kommentaren zum AUGS Meeting '99. (ps)

[Meldung: 25. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
25.Apr.1999
Shred


PalmLink Version 1.2
System-Library, verbindet den Amiga mit dem 3Com Palm Pilot Personal, Professional, Palm III, Palm IIIx, Palm V, und kompatible. Mit allen Entwicklerunterlagen, sowie einem Tool zum Anfertigen von Backups und Installieren von Programmen.
     Identify v11.0, ist eine system shared library, mit deren Hilfe kryptische Zahlencodes in eine von Menschen lesbare Form umgesetzt wird. Die ursprüngliche Anwendung (durch die bekannte expname.library) war die Decodierung der Hersteller- und Produkt-Codes von Amiga-Erweiterungskarten. Mit der identify.library geht die expname.library jetzt in die zweite Generation. Der Programmcode wurde völlig überarbeitet, optimiert, verbessert und erweitert. (ps)

[Meldung: 25. Apr. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
<- 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ->

.
Impressum | Datenschutzerklärung | Netiquette | Werbung | Kontakt
Copyright © 1998-2024 by amiga-news.de - alle Rechte vorbehalten.
.