amiga-news ENGLISH VERSION
.
Links| Forum| Kommentare| News melden
.
Chat| Umfragen| Newsticker| Archiv
.

[Login] [Registrieren] [Passwort vergessen?]

< Nächste MeldungVorige Meldung >
07.Mai 2020



Game Construction Kit: RedPill 0.7.13
RedPill ist ein in AmiBlitz2 geschriebenes Game Construction Kit, das die Entwicklung von Spielen aus diversen Genres ermöglichen soll (s. Kurztests zweier Redpill-Spiele). RedPill ist kompatibel mit AGA und ECS, der "Player" zum Abspielen der fertigen Kreationen benötigt 1 MB Chip- sowie etwas Fast-RAM.

Änderungen in Version 0.7.13:
  • Input buffering for Input Up and Input Fire: Save input for some frames. Configure it in input screen.
  • New condition Grounded that allows Coyote time or edge tolerance.
  • Old Grounded and Not Grounded triggers are not invalid but deprecated.
  • New action trigger Enable SFX that allows to turn on/off the sound effects in the game.
  • New action trigger Set NTSC to change display to PAL or NTSC.
  • In RP Editor the gap between the game display and the editor display has been reduced.
  • FIX: When changing the level the tab displayed could be wrong.
  • FIX: Sprite background was not cleaned properly when loadgin a new project.
  • FIX: For games without tiles, the palette was wrong.
  • FIX: HUD elements could have some flickering when values changed too fast.
(cg)

[Meldung: 07. Mai 2020, 22:25] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
< Nächste MeldungVorige Meldung >

.
Impressum | Datenschutzerklärung | Netiquette | Werbung | Kontakt
Copyright © 1997-2019 by amiga-news.de - alle Rechte vorbehalten.
.