amiga-news ENGLISH VERSION
.
Links| Forum| Kommentare| News melden
.
Chat| Umfragen| Newsticker| Archiv
.


.
  Je Seite
Nur Titel anzeigen
.


Archiv 'Updates von Soft- und Hardwareprodukten'


15.Nov.2019
Amiga Future (Webseite)


AmigaOS 4: Arcade-Spiel KOG aktualisiert
Simone Bevilacqua stellt ein Update für sein vor 11 Jahren veröffentlichtes, abstraktes Arcade-Spiel KOG (Video) zur Verfügung. Das Spiel wurde seit der ersten Veröffentlichung mindestens zwei mal komplett überarbeitet, seit Anfang des Jahres wurden folgende Änderungen eingebaut:
  • Simplified and optimized CRT filters
  • Added 6x zoom
  • Added hardware-accelerated zooming for solid pixel modes to AmigaOS version
  • Fixed rate of tune of shoot mode WILD
  • Removed click from menu tune
  • Fixed other sounds
  • Touched up manual
Das Spiel benötigt neben AmigaOS 4.1 einen Prozessor mit mindestens 500 Mhz und 20 MB RAM. Eine Windows-Version ist ebenfalls verfügbar. (cg)

[Meldung: 15. Nov. 2019, 00:19] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
13.Nov.2019
Indie Retro News


Arcade-Spiel: AMiner 2019-10-08
AMiner (Video) ist ein einfaches Arcade-Spiel für ein oder zwei Spieler, das ursprünglich unter Zeitdruck für den Spielewettbewerb der Retrokomp entwickelt wurde. Seit der ursprünglichen Veröffentlichung vor einem Jahr stellt der Autor jedoch kontinuierlich Updates bereit und entwickelt das Spiel ständig weiter.

Das letzte Update stammt vom 8. Oktober, die letzten Änderungen in den mehr als 14 Veröffentlichungen dieses Jahres sind dem Changelog zu entnehmen:
  • 19.10.8
    • There are now explosions in game
    • Added various dynamite types on K/L/O buttons
  • 19.9.26
    • You can now destroy your machine
    • If you crash you respawn in base
    • Added missing red player's damaged gfx
  • 19.9.14
    • Added fall damage system
    • Vehicle now visually changes as it takes damage
  • 19.9.8
    • HUD Messages now display faces
    • Implemented tutorial
    • Initial implementation of fall damage
  • 19.8.7
    • Fixed game not starting on configs without FAST mem
  • 19.8.6
    • Added HUD messages
    • Added plan generation on timeout
  • 19.7.14
    • Added saving scores to file and score preview in menu
    • Added score penalty for teleport in challenge
    • Added upper/lowercase input using shift btn in hiscore
    • Warehouse now properly resets on starting new game
    • Added cursor on entry input in hiscore
    • Warehouse tab has now focus on buttons by default
    • Fixed Commrade tab changes not being processed properly
  • 19.7.9
    • You can have now negative cash because of refueling
    • Warehouse tab allows selling stuff
    • F1 joins/kicks 2nd player, F2/F3 changes P1/P2 controls
    • F4 changes camera tracking behavior
    • fixed HUD changing colors on when in different-colored soil
  • 19.6.9
    • Added navigation buttons and tabs to commrade in shop
    • Fixed garbled screen on start
    • Added game icon
    • 2nd player's controls in Commrade are now disabled in single player mode
    • Initial work on warehouse tab in shop
  • 19.5.18
    • added Commrade display for shop / messages
    • HUD rework
    • fixed vehicle moving a bit above ground level in surface base
    • fixed restock sfx trigerring continuously
    • decreased speed of vehicle a bit
    • greatly improved game stability
    • ADF generation works again, dunno why it was broken and why it's not atm
    • removed spaces at the beginning of paragraphs in message display
  • 19.4.16
    • new Aminer logo
    • new group logo
  • 19.3.4
    • fixed broken colors at depth 950+
    • fixed dino bones being displayed when it shouldn't be on dirt tiles
  • 19.3.3
    • removed leading zeros from version string
    • fixed ground layer colors not being reset after game end
  • 19.03.01
    • added restock in dino base to the left
(cg)

[Meldung: 13. Nov. 2019, 23:28] [Kommentare: 1 - 15. Nov. 2019, 21:18]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
12.Nov.2019



Aminet-Uploads bis 09.11.2019
Die folgenden Pakete wurden bis zum 09.11.2019 dem Aminet hinzugefügt:
void-dreams29.zip        demo/misc  467K  68k Demopack - Autumn 2019
Benq.Euro72.lha          docs/hard  38K       Create 652x576 Euro72 resolut...
ReTR_ADF.lha             game/actio 563K  68k A port of Repara Felix Game
ReTR_HD.lha              game/actio 383K  68k A port of Repara Felix Game
CoqueNKieaguaRally.lha   game/misc  1.0M  68k A game for kids
OpenDUNE_AGA.lha         game/strat 276K  68k Amiga AGA port of OpenDUNE
OpenDUNE_RTG.lha         game/strat 277K  68k Amiga RTG port of OpenDUNE
Deark.lha                util/arc   2.2M  MOS Extract data from various fil...
PPCCpuInfo.lha           util/cli   112K  MOS query some PPC cpu proprieties.
(snx)

[Meldung: 12. Nov. 2019, 21:56] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
12.Nov.2019
Amiga Future (Webseite)


MorphOS: Software Development Kit 3.14 (November 2019)
Ein Update des im Oktober veröffentlichten MorphOS SDK 3.14 enthält aktualisierte Versionen der Binutils, außerdem wurden kleinere Probleme beseitigt und der Platzbedarf um rund 1 GB verringert. Das SDK setzt mindestens MorphOS 3.12 voraus und belegt 2 GB auf der Festplatte. Die Quellcodes für das Paket stehen als separater Download zur Verfügung. (cg)

[Meldung: 12. Nov. 2019, 18:33] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden]  [Druck-Version]  [ASCII-Version]
1 190 375 ... <- 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 -> ... 395 1176 1962

.
Impressum | Datenschutzerklärung | Netiquette | Werbung | Kontakt
Copyright © 1998-2024 by amiga-news.de - alle Rechte vorbehalten.
.