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02.Jul.1999
Ed Collin per eMail


The World Foundry - News zu Explorer 2260 und Maim & Mangle
_#TWF News.#_

#1. Explorer 2260 Update.# 
#2. Maim & Mangle Update.# #3. Next News Update# ~~~~~~ #1. Explorer 2260 Update.# This is what has been added (on the design and programming end of things) to Explorer 2260 in June. - Core system, file operation and synchronisation code complete. - High-level command interpreter V1 (non-optimised) complete. - external game preferences and startup module complete. Unfortunately outside development commitments have got in the way and could reduce the amount of work that can be done on the game (programming side of things) over the next couple of months. Hopefully this won't affect the current release schedule too much. #2. Maim & Mangle Update.# Well this month has had quite a lot of developments over the past month. These include: - First screenshots of the present game engine have been put on to the TWF website. These are early pictures of the engine and will have quite a few improvements in appearance over the next few months. - 3D landscape has now been added to the engine (no screenshots of it in a week or thereabouts). - Units can be moved. - A secondary window on the GUI allows up to 3 units selected to display the viewpoint from their perspective (this will go from wireframe to fully texturemapped depending on the specification of the amiga). - 16 bit mode (only CVPPC/BVPPC) - scroll the camera with the mouse. - transparencies on the remote unit marker - shadows (yeah, units/buildings leave their shadow on the terrain). Work still to be done on that to improve the look. - min obj, to speedup the engine when using zoom factor 3 - New Terrain Editor - I'm sure there are loads of other stuff added that I've forgot about it's been updated so much recently. :) There are still loads to do in July of-course and these include: - a new gui (maybe based on semi-transparent floating windows) - more fx effects - first AI implementation There was also several work on our internal development tool, M3D editor and Terrain editor. A decision on the new GFX artist(s) for Maim & Mangle will be made this Monday/Tuesday (as long as it's not the end of the world on Sunday :). #3. Next News Update# 31st July/1st August All the best, Ed. -- ________ _________ \___ \ / \ / ___// ICQ: 34895924 | \ \\_/\_// __// TWF Home : http://www.worldfoundry.com/ |_ /__\____/_// CEG Home : http://www.worldfoundry.com/ceg/ ================================================================= The World Foundry Ltd - Amiga PPC - Explorer 2260 - Maim & Mangle


Zusätzliche Informationen (sd)
(beim Datenbank-Import in die Meldung integriert, 28.07.2011, cg)

Spiel: News zu Explorer 2260 und Maim&Mangle
2. Juli 1999, 20:15 GMT+1

Zum Strategiespiel "Maim&Mangle" und der Wirtschaftssimulation "Explorer 2260" hat The World Fountry am 2. Juli 1999 Informationen über die Entwicklungen im Juni veröffentlicht.

Explorer 2260 Update

Folgende Erweiterungen hat Explorer 2260 beim Design und der Programmierung im Juni erfahren:
  • Der Systemkern des Spiels, Dateioperationen und der Code zur Synchronisation sind fertig.
  • Der Hochspracheninterpreter in der Version 1(unoptimiert) ist fertig.
  • Das Voreinstellungsprogramm für die Spieleinstellungen und das Startmodul sind fertig.

Maim&Mangle Update
  • Erste Bildschirmfotos, der derzeitigen Spieleengine, wurden auf http://www.worldfoundry.com/M&M/ veröffentlicht. Dies sind frühe Bilder der Engine, die Grafik wird über die nächsten Monate verbessert.
  • Die Engine arbeitet nun mit einer 3D-Landschaft(Bildschirmfotos werden ungefähr in einer Woche veröffentlicht).
  • Gegenstände können bewegt werden.
  • Ein zweites Fenster erlaubt es bis zu 3 Einheiten anzuwählen, um die Landschaft von ihren Standpunkt aus zu betrachten. Abhängig vom jeweiligen Amiga wird eine Darstellung beginnend mit einer reinen Liniengrafik bis zu vollständig texturierten Landschaft möglich sein.
  • 16-Bit-Modus(nur CVPPC/BVPPC)
  • Kamerabewegung per Maus
  • Transparenter Marker
  • Einheiten/Gebäude werfen Schatten. Der Effekt wird noch verbessert werden.
  • Kleinere Objekte, zur Beschleunigung der Engine bei einem Zoomfaktor von 3.
  • Neuer Editor zur Erzeugung von Landschaften.
  • Arbeiten an internen Entwicklungstools
  • Und viele weitere Erweiterungen

Im Juli wird u.a. an einer neuer GUI(eventuell mit halbdurchsichtigen Fenstern), weiteren Effekten und der ersten Implementation der Engine für die künstliche Intelligenz gearbeitet.

Eine Entscheidung über eine(n) oder mehrere neue GrafikerInnen wird am Montag getroffen.

Info - Maim&Mangle

Maim & Mangle ist ein 3D-Echtzeit-Strategiespiel im Stil von Dune 2 bzw. Command & Conquer. Das Spiel befindet sich derzeit in der Entwicklung. Zur minimalen Systemaustattung wird eine 68040-CPU und AGA gehören. Empfohlen werden PPC, Grafik- und 3D-Karte.

Info - Explorer 2260

Explorer 2260 spielt im Weltraum. Hier geht es darum Handel zu treiben und das All zu erkunden. Das Lexikon der Explorer-Welt liegt auf http://www.worldfoundry.com/ceg/index.html.

Hersteller

The World Foundry
E-Mail: sales@worldfoundry.com (Händler)
E-Mail: ed@worldfoundry.com (Presse)
WWW: http://www.worldfoundry.com/

Literatur
(ps)

[Meldung: 02. Jul. 1999, 08:00] [Kommentare: 0]
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