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Archiv 05/2003


25.Mai.2003
Steffen Nitz (ANF)


Die Kleine Gilde v0.2
Die Kleine Gilde V0.2 ist ab sofort auf der Homepage von Steffen Nitz verfügbar.

Änderungen in der Version 0.2
  • Acht Computerspieler wurden hinzugefügt
  • Bugs behoben
  • Sonstige Veränderungen, auf die ich nicht näher eingehen möchte
  • Spiel ist jetzt Shareware (10 Euro), der Preis kann sich aber noch ändern
Das zukünftige Spielprinzip

Bei dem Spiel handelt es sich um eine auf Runden basierende Wirtschaftssimulation, die im Mittelalter von 1400 bis 1600 spielt. Weiterhin ist es auch ein Echtzeit-Strategiespiel mit Rollenspiel-Elementen und eine Lebenssimulation. Das Faszinierendste an "Die Kleine Gilde" ist, dass Sie eine ganze Familiendynastie gründen können und müssen, wenn Sie nicht nach dem Tod Ihres Charakters aufhören, sondern mit einem Ihrer Kinder weiterspielen wollen.

Sie sind ein Handelsmann, der am Anfang in einen der Startberufe schlüpft, die da sind: Schmied, Tischler, Steinmetz, Alchimist, Parfümierer, Wirt, Dieb oder Prediger. Wenn Sie ein wenig Geld zusammengerafft haben, können Sie auch den Beruf wechseln, um z. B. Geldleiher zu werden, oder einen der anderen Startberufe wählen. Zusätzlich können Sie sich um Ämter in den Landesebenen, beim Stadtrat, in kirchliche Ebene, als Stadtdiener, Stadtscherge oder Informant bewerben. (nba)

[Meldung: 25. Mai. 2003, 20:26] [Kommentare: 42 - 28. Mai. 2003, 13:50]
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25.Mai.2003
amiga.org


Tao: intent 2 steht in den Startlöchern
In einem Kommentar auf den Beitrag "Amiga DE a Good Idea, Poor Execution" im Forum des amerikanischen Newsdienstes amiga.org hat Francis Charig, CEO von Tao, intent2 in Aussicht gestellt und einige Punkte klargestellt. Lesen Sie im Anschluss die kompletten englischsprachigen Anmerkungen von Charig:

"We will be announcing the launch of 'intent 2' in June. I can't say too much about it here as this is a public forum so please forgive me and remain patient through the next few weeks.

A few comments....

intent is a software platform targeted at resolving fundamental commercial issues faced by network operators, OEMs, ODMs, applications developers and content creators. We have been building a series of technologies in areas such as AV, Java and various new components and tools that get announced during June. To be able to provide a solution that meets the market's expectations, we have been working on threading them together so that we have a true platform. You'll find that we've been extremely successful in achieving this. The previous ADK and SDKs weren't good enough to enhance our reputation but that should shortly change.

During the last year-and-a-half we have had strong support from the OCPA which ratified the intent core APIs as its standard last year. Membership includes Sega, Konami, Bandai, Capcom, Taito, Qualcomm, TI, Motorola, Intel, Hitachi, Sony, Fujitsu, Pioneer, Epson, Kyocera, JVC, Sharp and Toyota, and so forth. Products on the market or being developed by Philips, Sony, Kyocera and many others supporting devices (DVCs, remote controls, home servers, PVRs, phones, PDAs....) incorporating MIPS, X86, PowerPC, ARM, SH, Embedded Linux, Smartphone, Pocket PC, iTRON, Symbian, VxWorks, the native intent RTOS show the unique breadth of the product as we had promised. We're getting traction from all of the targeted markets of our business.

Comments in the thread about Java support relates to the desktop where memory constraints and other factors make those solutions inappropriate for the kind of devices we are focussed on. In our area, intent is massively outperforming the capabilities of any alternative. Consequently we have been rapidly gaining network operator support.

However, while the Java language is an important part of the platform (I cannot understand comments in this thread that indicate Java has failed or doesn't have momentum), Java cannot be the entire platform because of its many limitations and the ability to transmit to networked devices fun content written in any language including scripting languages is important if we are to talk about truly open platforms.

I don't remember having had a single cross word with Bill McEwen since we began our Amiga relationship. We still see Amiga as an important potential contributor of content and other areas of value-add and we have made introductions of Amiga to various blue chip partners or customers of ours including some in the last few weeks. However, remember that intent has not been developed to be a replacement o/s for the desktop but nor have we ever claimed that it was. We have been entirely consistent in our aims and Tao, and we're making strong progress.

All the best Francis Charig" (nba)

[Meldung: 25. Mai. 2003, 16:15] [Kommentare: 23 - 28. Mai. 2003, 08:57]
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25.Mai.2003



Milestone 1 von Jazilla veröffentlicht
Nach dem von DiscreetFX initiierten Aufruf samt Spendenaktion zur Portierung des Webbrowsers Mozilla für den Amiga nehmen die Arbeiten an diversen Portierungs-Projekten offenbar an Geschwindigkeit zu.

So wurde eine erste Alpha-Version von Jazilla präsentiert, die allerdings Java benötige, dafür aber unter Umständen mittelfristig mit AmigaOS 4 und MorphOS kompatibel sein könnte, sofern diese Java voll unterstützen werden.

Signifikante Features von Jazilla:
  • chrome:// support
  • JavaScript implemented for the GUI thanks to the Mozilla.org Rhino engine. HTML Scripting coming.
  • GUI in part, uses XUL and W3C DOM
  • Written in 100% Java
  • Open Source
  • Uses the NetBrowser renderer, which is actually based on Jazilla-classic work.
(nba)

[Meldung: 25. Mai. 2003, 16:05] [Kommentare: 49 - 03. Jun. 2003, 22:17]
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25.Mai.2003
Martin Heine (ANF)


Pegasos-Chronik von Martin Heine
Ausgehend von seiner deutschen Übersetzung von Bill Bucks und Raquel Velascos Articia-Erlebnissen, hat Martin Heine eine "Pegasos-Chronik" zusammengestellt.

Korrekturen oder weitere hinzuzufügende Ereignisse sind natürlich herzlich willkommen (Senex@gmx.de). (ps)

[Meldung: 25. Mai. 2003, 14:42] [Kommentare: 70 - 28. Mai. 2003, 12:44]
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24.Mai.2003
Steffen Nitz (ANF)


SN-KontoArchiv V1.12 und "Die Kleine Gilde" Übersicht
SN-KontoArchiv V1.12 erschienen
SN-KontoArchiv ist eine Kontoverwaltung mit vielen Eingabe- und Statistik-Funktionen. Das Programm ist E-Mailware. Neu an Version 1.12 ist, dass ein Bug beim Lesen des Keyfiles behoben wurde.

Spiel: Die Kleine Gilde
In Kürze wird eine neue Version (V0.2) der Wirtschaftssimulation von "Die Kleine Gilde" erscheinen, in welcher Sie gegen acht Computer-Gegner antreten können und müssen. Bis jetzt sind die Gegner harmlos, sie wirtschaften nur vor sich hin. Sie können sich aber mit ihnen vergleichen. Außerdem wurde das Spiel von E-Mailware in Shareware umgewandelt. Der Preis für "Die Kleine Gilde" wird voraussichtlich 5,- oder 10,- Euro betragen.

Der Autor Steffen Nitz benötigt für das Spiel Ihre Hilfe: Wer ihm ca. 30 mittelalterliche Namen für ein Wirtshaus und/oder 10 Namen für Wohnhäuser liefern kann, bekommt das Keyfile umsonst. Gesucht werden Namen wie beispielsweise "Zur Pansche", "Der Trunk" oder "Lustig & Flüssig". Wenn die vierzig Namen gefunden sind, wird Version 0.2 erscheinen.

Außerdem werden noch Betatester und vor allem ein Grafiker gesucht. (ps)

[Meldung: 24. Mai. 2003, 22:55] [Kommentare: 2 - 25. Mai. 2003, 12:55]
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24.Mai.2003
Jürgen Schober (ANF)


OS4.0 on Tour News
Wir freuen uns Ihnen mitteilen zu können, dass die OS4.0 Tour um zwei neue Länder erweitert worden ist:
  • 21.06.2003 Schweiz / Basel
  • 28.06.2003 Schweden / Goetheborg
Des Weiteren gibt es auf jeder Veranstaltung die 'OS4.0 on Tour' Merchandise-Artikel zu kaufen und diese sind auch bei allen unseren Veranstaltungspartnern erhältlich. Weitere Informationen finden Sie unter dem Titellink. (ps)

[Meldung: 24. Mai. 2003, 18:25] [Kommentare: 58 - 27. Mai. 2003, 18:58]
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24.Mai.2003
Diverse


Software News in Kürze (bis 24.05.2003)
Im Anschluss finden Sie eine kurze Zusammenfassung von Software Updates der letzten Tage:

Spiel: Worm Wars Version 7.42a von Amigan Software
Download: WormWars.lha - 585 KB

Spiel: Saga Version 1.26a von Amigan Software
Download: Saga.lha - 306 KB

Installer: WHDLoad - neue Pakete bis 23.05.2003
  • 23.05.03 new: Battlehawks 1942 (Lucasfilm) done by Galahad
  • 23.05.03 improved: Doman (World Software) fixed display problems
  • 23.05.03 improved: The Settlers / Die Siedler (Blue Byte) supports 2 more versions, memory size fix
  • 22.05.03 new: Powerdrome (Electronic Arts) done by Galahad
  • 18.05.03 improved: Silent Service (Microprose) supports NTSC version
  • 17.05.03 new: Zombi (UBI-Soft) done by Agressor
  • 15.05.03 new: Spot (Virgin/Mastertronic) done by Codetapper
  • 14.05.03 new: The Settlers / Die Siedler (Blue Byte) done by JOTD


Brennersoftware: MakeCD Modul - makecdromfs Version 45.10
Download: makecdromfs_45_10.lha

(ps)

[Meldung: 24. Mai. 2003, 18:23] [Kommentare: 0]
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24.Mai.2003
The Legacy


The Legacy: Das Spielemuseum mit Bewertungsmöglichkeit
The Legacy ist ein Spiele-Museum für C64, Amiga, Atari, PC, Schneider/Amstrad CPC, das die Leser mit Screenshots, CoverScans und Informationen über die Entwickler versorgt. Heute wurde die Möglichkeit integriert, einzelne Spiele zu bewerten. Lesen Sie im Anschluss die Original-Meldung:

"Manche Sachen sind ganz einfach und dauern trotzdem ewig lange, bevor sie realisiert sind. Dass es eine Bewertung der Spiele durch die Besucher geben soll, das wird wohl schon fast seit einem Jahr versprochen. Heute war nun der Tag, an dem ich es einfach einmal umgesetzt habe. War auch garnicht schlimm...

Auf jeden Fall habt ihr nun die Möglichkeit, pro Game genau einmal eure Bewertung abzugeben. Achso, die Funktion der Bewertung steht nur registrierten Mitgliedern offen." (ps)

[Meldung: 24. Mai. 2003, 16:39] [Kommentare: 1 - 24. Mai. 2003, 18:50]
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24.Mai.2003
Stiftung Warentest Online


Stiftung Warentest: 0190-Nummern - Suchmaschine zeigt Netzbetreiber
Stiftung Warentest berichtet in diesem Artikel über eine Suchmaschine im Internet, die Auskunft darüber geben soll, welcher Anbieter hinter welcher 0190-Nummer steckt. Es handelt sich dabei um ein Angebot der Regulierungsbehörde für Telekommunikation und Post. Die Suchmaschine ist seit Mittwoch aktiv. Leider zeigt sie nur den Netzbetreiber der Rufnummer, dadurch gestaltet sich die Suche nach den Abzockern im Hintergrund nach wie vor kompliziert. Diese Suchmaschine ist ein richtiger, aber dennoch nur erster Schritt im Kampf gegen die skrupellosen Dialer-Abzocker.
Lesen Sie den kompletten Artikel unter dem Titellink. (ps)

[Meldung: 24. Mai. 2003, 16:26] [Kommentare: 5 - 28. Mai. 2003, 21:32]
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24.Mai.2003
Martin Heine (ANF)


MUI: Neues Gradient-Feature für MorphOS V1.4
Auf MorphOS-News.de findet sich ein inoffizieller Screenshot der bevorstehenden MorphOS-Version 1.4, welcher ein neues MUI-Feature zeigt: Gradient-Erzeugung in Echtzeit (es handelt sich nicht um Bitmaps). (ps)

[Meldung: 24. Mai. 2003, 16:23] [Kommentare: 70 - 26. Mai. 2003, 11:27]
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24.Mai.2003
(ANF)


Neue Webpage zum Amiga-Clone Access
Unter dem Titellink ist soeben eine neue Homepage für den Amiga-Clone Access von Index Information LDT an den Start gegangen. Da sich mittlerweile einige Access-Boards im Umlauf befinden, aber im Internet keine spezielle Anlaufstelle mehr existiert, wurden alle auffindbaren Daten zusammengetragen und ein Forum installiert. Darüber lassen sich Erfahrungen austauschen und evtl. auch Probleme beseitigen oder Fragen klären.

Da sich nur eine kleine Anzahl an Boards auf der ganzen Welt verteilen, wurde die Homepage im international-verständlichen Englisch gehalten. Im Forum selbst kann aber natürlich auch in anderen Sprachen geschrieben werden. (ps)

[Meldung: 24. Mai. 2003, 14:43] [Kommentare: 7 - 25. Mai. 2003, 11:44]
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24.Mai.2003
Pixel Art (E-Mail)


StartMenü: Pixload Final-Version 4 für Amiga und MorphOS 1.3
Die Amiga Classic Version 4 des Startmenüs Pixload ist fertig, nur die deutsche Lokalisierung ist noch in Arbeit. Die Version für MorphOS 1.3 ist zu 99,99 % fertig. Hier die finale Merkmal-Liste:
  • Drag & Drop von Bildverzeichnissen lädt ein Thumbnail-Tool
  • Neue Formate: TIFF und TARGA via Datatypes
  • Neue Formate: AIFF und WAVE (es werden keine Datatypes benötigt)
  • Kontrollleiste für MiamiDX integriert
  • Neues Programm-Lade-Fenster
  • Uhr mit RTC-Funktionalität
  • Hilfedatei im Kontextmenü
  • Einige Bugs korrigiert
  • Pixload ist skalierbar
  • Pixload kann Schubladen anstelle von Programmen öffnen
  • Shortkeys hinzugefügt
  • Icon-Organisation per Drag & Drop
  • Wahl der Anzahl der Icon-Spalten
  • Spezielle MorphOS 1.3 / Pegasos-Version
N.B : All functions linked to drag and drop, not work because of MorphOS 1.3 version (ps)

[Meldung: 24. Mai. 2003, 14:38] [Kommentare: 3 - 24. Mai. 2003, 23:18]
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24.Mai.2003
Lars Ghandy Sobiraj (ANF)


Demoszene: Diskmag Generation jetzt online lesbar
Drei Ausgaben des legendären Amiga Demoszene Diskmags Generation von Artwork, später Endzeit, sind jetzt für alle interessierten Besucher online lesbar. Der ehemalige Maineditor Henning RokDaZone Brau hatte schon vor Monaten eine HTML-Version seines Werkes vorbereitet, sie aber nie online gelegt. Diese wurde nun vom Diskmag.de Team komplettiert und veröffentlicht.

Für alle Ehemaligen, die Mitte der Neunziger aktiv waren, gibt es viel zu lesen. Und vieles, an das man sich erinnern kann und wahrscheinlich auch möchte. (ps)

[Meldung: 24. Mai. 2003, 13:58] [Kommentare: 1 - 25. Mai. 2003, 17:43]
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24.Mai.2003
Thorsten Mampel, 1. Vorsitzender ACH e.V. (ANF)


Amiga-Meeting Nord 2003 in Bad Bramstedt 10./12.10.2003
Vom 10. bis zum 12. Oktober 2003 findet in Bad Bramstedt (nördlich von Hamburg) das 4. Amiga-Meeting Nord statt. Ein ganzes Wochenende Party und Spaß rund um den Amiga. Zum Programm gehören:
  • Demo- und Filmvorführungen über Beamer
  • Kostenlose Hard- und Softwarebörse (Amigas und Zubehör)
  • Workshops
  • Erstellung einer Party-CD durch die Teilnehmer
  • Netzwerk ins Internet mit DSL
  • Webcam
  • Gästebuch
  • u. v. m.
Bis zu 40 Rechner können aufgebaut und vernetzt werden. Über ein Anmeldeformular auf unserer Homepage können Sie sich anmelden (AUCH TAGESGÄSTE) oder per Telefon direkt im Hotel Tanneneck (04192/500071, fragt nach Norbert!). (ps)

[Meldung: 24. Mai. 2003, 13:51] [Kommentare: 8 - 25. Mai. 2003, 02:42]
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23.Mai.2003
AmigaWorld (Website)


Weekly Q&A's mit Fleecy Moss - Runde 11
Das englischsprachige Online-Magazin AmigaWorld hat die Folge 11 der wöchentlichen Fragen und Antworten an und von Fleecy Moss, CTO bei AMIGA, Inc., veröffentlicht (Update, 17.03.2012, cg: Meldung um das eigentliche Interview ergänzt, da das ursprüngliche Dokument nicht mehr verfügbar ist):

1) Temal: Are there any plans on trying to get companies back to the platform, such as Newtek? Is there any chance that Avid (video-editing) could be a reality on Amiga? (AmigaOS 4.x and forward) =)

Fleecy: As I have said previously, big companies want to see commercial viability OR a wheelbarrow full of cash before they are going to go to the effort of porting to a new platform. A few non Amiga companies have contacted us to find out about progress and plans and we have an internal list of companies we will contact. However, you often only get one chance with these companies so we want to make sure we have something compelling to show them when we do get through the door.

With regards to video applications, we intend to make a big play in the video market but this requires the implementation of the AG2 foundation for this to be a success. We already have one company that has contacted us with an interest in video editing and we will hopefully have more following them. In the end, we have to make the platform attractive for video editing development in order to attract those developers.

2) Ramon: Since there seems to be hardly or no audio people left at Amiga's main staff, can you convince us that audio development is being done and that the Amiga's audio system/engine will (perhaps after 4.0?) be at a high standard and be used for professional audio computing? High quality, flexible, plug-in capable, etc.

Fleecy: The Amiga AG2 audio solution is being designed by people who have a long history in professional audio application development. Its design has been evolving over the past year and will form the foundation for a big assault on the audio market over the next 12-24 months. We have been keeping an eye on the new MacOS 10.2 audio system and we are more than happy that we have a solution which will give it a run for its money. It is unlikely to be in AmigaOS4.0 but elements of it will start to appear from AmigaOS4.1 onwards.

3) DaveP: Can you tell us if the Auction sale at your old offices of Amiga equipment is on behalf of Amiga Inc? Also, related, does this imply that Amiga Inc is in severe financial difficulties?

Fleecy: No it is not on behalf of Amiga Inc. We have had a situation with our landlord for quite some time now. We have been trying to resolve it but the landlord, within his rights under the lease agreement has opted for this course of action. We haven't been in the office for quite some time and all of our work machines were moved out months ago. To counter the rumours being spread, even if there was valuable data and/or IP there, we have the right to remove/delete it before any auction can take place. All that can be sold are office furniture, fixtures and hardware. This amounts to some three year old wall dividers, desks, chairs, lamps, one or two old printers, some filing cabinets etc. People who think there will be reams of records, prototypes, CDs full of source code and other such goodies will be sorely disappointed. There is still some personal and private stuff in there as well and that has to be returned to the owners; for example I have a car full worth of CDs, clothes and kids toys.

I am not in contact with the landlord so I do not know why he decided to take this course of action. It has no effect on our operations however.

As for our financial situation, we are a private company and such information is not for public distribution. Amiga Anywhere products are in the shops, AmigaOnes are in the hands of Amigans and AmigaOS4 is getting closer and closer to release, with a Roadshow in Europe starting next month. As with anyone else, you'll have to draw your own conclusions. Given the current interest in some quarters to all matters legal, if we were bankrupt (as has been claimed by several people with a vested interest in our demise over the past 12 months) then that data would be available in the public domain as a bankruptcy filing. It isn't and we aren't. Things have been difficult, no one will deny that but we are starting to put that behind us now.

4) hnl_dk: How much control does Amiga Inc. have over the Amiga Anywhere Content Engine? Do you have total control - may you change the code, or may you 'only' add extra features?

Fleecy: AACE is our product so we have total control over it. Yes, as with any AmigaDE derivative, it uses the Tao-Group's Intent product as a foundation but if there are features missing then we add them. We are not tied to using all of Intent. We just use the bits we want and if we require a different solution for something that already exists within Intent then we would replace what it provides with our own solution.

5) IonMane: Is Amiga Inc. willing to return to the negotiation table with Genesi in an attempt to help them provide their own AmigaOne solution that is equitable for all parties, and to try to heal the divide that has caused so much strife within the Amiga community?

Fleecy: There is nothing to negotiate. Amiga Inc currently has two product lines, the AmigaOS and the AmigaDE. If a third party wishes to use or licence these then they should contact us and they will be given the same deal as anyone else. That third party will then have to meet the same criteria as every other third party in terms of sales, marketing and support in order to guarantee a quality Amiga certified product reaches the consumer.

AmigaOne is a brand name that is exclusively licenced to Eyetech Ltd so Genesi or any other third party cannot use it without either agreement from Eyetech or via building a system using the AmigaOne boards. If Genesi wishes to build systems using AmigaOne boards then they should email sales@eyetech.co.uk. I'm sure Eyetech would be delighted to add them to the AmigaOne IHV family.

From my limited understanding of the issue, and from an article on OSNews a few weeks ago, it appears that Genesi is trying to create its own platform and Mr Buck has stated that he has no interest in Amiga product, trademarks, or IP. If that is the case then your question makes no sense. The strife within the Amiga community has come about because of rumours being spread that there will be no new AmigaOS and the suggestions that people should move to another product. With AmigaOS4.0 nearing completion, AmigaOne computers on sale, and an AmigaOS4.0 roadshow, we are advancing the platform, which is what the community wants and demands. We are obviously distressed if people believed those rumours, purchased alternative product and now feel cheated but they should be contacting those who spread those rumours, asking them to explain themselves and investigating possible reparative actions. We announced AmigaOS4.0 a long time ago and whilst it has taken a lot longer than we expected or indeed wanted, we have never given any indication other than AmigaOS4.0 would be released.

6) IonMane: Follow up questions: BBRV has expressed that the licensing fee's are too high among other things.What compromises in this, or any other area would you be willing to make? What concessions would you expect in return for these compromises?

Fleecy: If Mr Buck wishes to make a business case for co-operation then he should do what any other professional business person would do; create a proposal and contact us to discuss it. If it makes financial and business sense then there is no reason why it should not proceed.

7) Treke: When the SDK 2.0 will be released. What hinders the release ?

Fleecy: We have been waiting for Intent 1.4 before releasing a new SDK. Obviously we can't release an SDK until the AmigaDE (and by implication the Intent foundation) is stable, which requires access to and testing of it. Once we get it, we have to move all of our code to it, test it, roll it out to the SDAs to get feedback and then we can build the SDK for public release.

8) Bob.C : Is there any updated news about applications that will be ready for A1/OS4? For example a word processor, paint or video application?

Fleecy: As I have said before, if the Amiga is to become the first use computer, it has to address 90% of the needs of the digital family. This includes a word processor amongst other things and we will taking internal action in regards to this. As for other applications, such as Paint and Video applications, we are in contact with both those who have such products already for the Amiga and those who have them on other platforms and who are considering a port. However I would draw your attention again to point 1 in this regard.

As for announcements, that is of course upto the third parties themselves and most are waiting until they have had a good play with AmigaOS4 on PPC since they want to get a good idea of what it will take to move over to the new platform. All I can really say is that we are of course working hard to get revised and new applications for the platform.

9) Gregs: My question: is whether there will be initial OS4 support for one or a number of Digital TV/Satellite etc., DVB (the US version is different) cards?

Fleecy: Not from Amiga itself, no. There is a lot to do and only so many resources with which to do it.

10) alx: Who will design the default theme(s) that OS4 comes with?

Fleecy: A well known and respected AmigaOS and AmigaDE developer. I am not giving his/her name out because they will then have to spend so many hours reading the emails of people who want to ask for this, that and the other that they will never get any work done.

(Copyright © 2003 Amigaworld.net. All rights reserved.
Originally available at http://amigaworld.net/modules/fleecymoss/index.php?cat_id=12
You may freely redistribute this article, providing that a URL is provided to the original source,
and the copyright notices remain intact)
(nba)

[Meldung: 23. Mai. 2003, 22:01] [Kommentare: 131 - 22. Nov. 2005, 00:43]
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23.Mai.2003
falkemedia (ANF)


Sonder-Abo: 6 AMIGAplus, 3 A+ CDs und fxPAINT 1 Vollversion
Für einen begrenzten Zeitraum und mit limitierter Auflage bieten falkemedia in Kooperation mit IOSPIRIT allen interessierten Amiganern ein Sonder-Abonnement der AMIGAplus zum Preis von 39,- Euro an, das folgende Produkte enthält:
  • Sechs Ausgaben der AMIGAplus
  • Drei A+ Heft-CD-ROMs
  • und die Upgrade-berechtigte Vollversion 1 der professionellen Bildbearbeitung fxPAINT
Sie können somit beispielsweise den kompletten DraCo-Video-Workshop (insgesamt 36 Seiten, ab Ausgabe 03/2003) in einem Rutsch erhalten und mit fxPAINT gleich kreatives Artwork für Ihre Videos erstellen!

Bestellungen können auf der Website der AMIGAplus vorgenommen werden. (nba)

[Meldung: 23. Mai. 2003, 21:41] [Kommentare: 8 - 25. Mai. 2003, 02:43]
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23.Mai.2003
amiga.org


Neues Update für Descent Freespace
Für die Space-Opera Descent Freespace wurde eine neue Version für 68k- und PowerPC-Amigas veröffentlicht, die einige störende Bugs entfernen soll. Die 1.3 Megabyte große Update-Datei steht auf der Website von Hyperion Entertainment unter dem Titellink für alle registrierten Anwender zum Download bereit. (nba)

[Meldung: 23. Mai. 2003, 21:33] [Kommentare: 15 - 25. Mai. 2003, 18:17]
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23.Mai.2003
amiga.org


Woof3D: Neue Crossplatform-3D-API
Woof3D ist eine Shared Library für Amiga, Windows 95 und Linux x86, die einen sehr einfachen Weg anbietet, 3D-Programme in C zu erzeugen. Dabei wurde die Grafik-Engine auf 3D-Polygone und weniger auf 3D-Karten spezialisiert und hat sich seit dem Start im Mai 2000 stark weiterentwickelt, sodass bereits High- und Low-Level-Funktionen für 3D- und 2D-Grafiken angeboten werden.

Die Vorteile von Woof3D:
  • Einfache Programmierbarkeit
  • Keine Kenntnisse der unterstützten Betriebssysteme notwendig
  • Echte Crossplatform-Funktionalität mit Linux x86, Windows, AmigaOS 68k (ein C-Source für alle OS)
  • High-Level-Funktionen wie direktes Vscape- und Caligari-File-Handling
  • 2D- und 3D-Primitives, die die Programmierung von einfacher grafischer Software wie OS-naher Spiele erlauben
  • Keine Kenntnisse über Pointer und Dereferenzierung notwendig
Unterstützte Plattformen:
  • PC x86 mit Windows 95 und DirectDraw (2D-Hardware-Beschleunigung)
  • Amiga 68k mit AmigaOS 3.0-3.9 und Cybergraphics/Picasso96 (2D-Hardware-Beschleunigung) oder eine andere Computerplattform mit entsprechend emuliertem AmigaOS 3.x (WinUAE, DosUAE etc.)
  • Amiga 68k mit AmigaOS 3.0-3.9 und einer Warp3D-Karte (3D-Hardware-Beschleunigung)
  • PC x86 mit Linux und Xwindow (2D-Hardware-Beschleunigung)
(nba)

[Meldung: 23. Mai. 2003, 20:59] [Kommentare: 15 - 24. Mai. 2003, 21:32]
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23.Mai.2003
DiscreetFX (Website)


FAQ zur Mozilla-Support-Aktion
Nachdem DiscreetFX bereits am vergangenen Dienstag bekannt gegeben hatte, dass ein Geldpreis für eine Portierung des Webbrowsers Mozilla für den Amiga bereitgestellt wurde (wir berichteten), richtete Firmenboss Bill Panagouleas nun eine Informationsseite zur Spendenaktion unter dem Titellink ein, auf der Fragen und Antworten zusammengetragen wurden. (nba)

[Meldung: 23. Mai. 2003, 15:52] [Kommentare: 11 - 24. Mai. 2003, 17:18]
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23.Mai.2003
Joar Berntsen (ANF)


2Decide: A 2D strategy game using themes
In case you are missing all the great recent uploads to Aminet; Joar Berntsen would like to inform you of the freeware game "2Decide" that has the ability to dress itself up with various theme packages.

All units, all structures, and most gfx can be changed. In addition, new campaigns can easily be created, with the inline map editor, on any of the current 5 themes that are available.

It is a game somewhat similar to Empire-'Wargame of the century' but uses 256 colors and AGA effects, and all ingame units are affected by cheerfull morale features.

Have a look at the readme file from the Aminet for slightly more info.

Don't be afraid to fool around with the theme features of this game. It won't crash or anything from doing that.

I am not some distant being on another planet, so please mail me if there is anything! (nba)

[Meldung: 23. Mai. 2003, 15:09] [Kommentare: 1 - 24. Mai. 2003, 00:49]
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23.Mai.2003
Michael Mann (ANF)


Novellierung des Urheberrechts
Nachdem die Umsetzung des neuen Urheberrechts in deutsches Recht abgeschlossen ist, gibt es weiterhin strittige Aspekte. Lesen Sie mehr zu diesem Thema unter dem Titellink. (nba)

[Meldung: 23. Mai. 2003, 15:06] [Kommentare: 30 - 27. Mai. 2003, 19:21]
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23.Mai.2003
Christian Rosentreter (ANF)


Portierung von Kray für MorphOS und Linux PPC
Die Raytracer-Software Kray ist ab sofort für neue Plattformen verfügbar: MorphOS und PowerPC-Linux. Zu verdanken ist dies dem Entwickler Stefkos. Kray ist daneben auch für AmigaOS 68k, Linux x86, SunOS/SPARC, AmigaOS PPC, Windows und Mac OS X erhältlich. Lesen Sie mehr zu diesem Thema unter dem Titellink, wo Sie unter anderem auch Download-Links finden. (nba)

[Meldung: 23. Mai. 2003, 15:05] [Kommentare: 5 - 23. Mai. 2003, 21:53]
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